sammanfattning av 2012 i bilder

jag tänkte att jag ville göra en sammanfattning av år 2012 i bilder nu innan det blir nytt år. jag hopaps ni gillar det för själv så älskar jag att läsa såna här inlägg på andras bloggar!



januari: jag vet inte riktigt vad som hände i mitt liv just då.. jag har ju bara plockat massa bilder från min förra blogg och en del är väl helt okej bra och vissa är kaastrof.. men det var väl så det var då. jag hade min kamera och två olika objektiv. kit objektivet och 55-300. jag visst inte hur an fota med manuella inställningar så det böev mest auto.
men jag fick även i januari låna ett objektiv av en "släkting". 35mm och jag va jätte inne på att köpa det då en de blev inget av de..


februari: det var kallt ute men solen började titta fram och man fick fin vårsol.
det blev inte så jätte många bilder men ändå en hel del fina och ljusa bilder. tog även lite bilder på min lilla kusin. kan inte påstå att de bilderna blev bra men..
jag knarka även bigbrother på den tiden. jag kollade verkligen på det hela tiden och var inne på att skaffa bb 24/7..
jag var även lite beroende av att göra bloggdesigners.. jag gillade att fixa med min blogg och ha den så snygg som möjligt och jag kan väl säga att jag lyckades för den va väldigt snygg då. (de är den nu med men....)


Mars: denna månaden är helt tom på bilder.. jag vet inte vad som hände då men jag va väl inte i form.. det var väldigt lite bloggning och väldigt jobbigt på simningen..
hade de jobbigt i skolan också menmen.. 
även fast jag inte blogga så mcyket så hade jag alla mina lösare kvar och de kände s så bra!

April: en lagom tråkig månad. men ändå e hel del bilder. jag hade tappat lite insperation och gick runt och fotade mina fötter och försökte hitta motiv.. de gick väl lite sådhär antar jag.. 
men kvällarna var fina och jag fick många fina bilder på min hund i solnedgången.
i april så lärde jag mig ockås väldigt mycket i photoshop som jag inte kunnat innan och de gav mina bilder ett lyft!




Maj: ja nu var det sommar. jag var mycket ute och fota eftersom att vi bor på alndet och här är många olika stället man kan fota.
tror även att jag kom på det här med det gyllene snittet. att man ska plasera objektivet på antingen höger eller vänster sida blablabla. om ni vill att jag ska berätta om det gyllenesnittet kan ni bara lämna en kommentar nedan!

hade även spex foto och det var snart dax för sommarlov så var rätt glad då men man kan ju säga att jag inte hade ont om läxor och vänner.



Juni: sista veckan i skolan och vi åkte till lomma när det var iskalt.. jag fick en del bra bilder som jag sen redigera till grått och de blev rätt bra faktiskt!
sen åkte jag på semester med familjen och även där blev det en del fina bilder. jag fick till det med skärpan och hade börjat fota halvt manuellt. alltså att jag antingen ställde in slutartiden själv eller bländartalet men jag visst inte riktigt än vad bokstaven P stod för på ratten.

Juli: Jag fick ett nytt objektiv och ett batterigrepp och ag var helt förälskad i min kamera och min nya kamera utrustning ahde gett mig mer intresse förfotograferandet. jag var väldigt motiverad och fota väldigt mycket insekter och blommor eftersom mitt nya objektiv var ett macro objektiv.
jag hade även fott en bunte med digitalfoto tidningar från en släkting som jag läste igenom och man akn väl säga att detta gjorde att fotandet böev på topp ett tag.
jag var även med på SM och fotade lite på SM. jag var dock väldigt sjuk men jag simmade ändå.. det är inte varje dag man är med på ute SM.



Augusti: jag fick chansen att fota mitt första bröllop och jag måste säga att det var riktigt kul men gud.. jag var så nervös och det blev lite strässigt nr vi skulle ta porträtt och jag kan ju säga att om jag ahde fått göra om de nu så hade jag gjorde de så mycket bättre.. men men. det som har hänt har hänt och kan inte ändras på.
jag fick iaf ett par bar bilder och är ändå lite nöjd och ag hoppas att brudparet också blev det!
jag och min familj var även ute med vår hund på standen och badade med honom och en del bilder togs där.

September: tom. helt tomt. inga bilder alls. bara lite ego pics..
jag fick även en iphone 4s.


i oktober böjade jag fota igen. nu blev det massor av bilder för i oktober så skaffade jag denna blogg. jag började om på nytt het och fick mycket insperation. det var en fin höst ed massor av färger och vi var på semester en gång till! jag blev väldigt nöjd med mina bilder och jag känner att jag har utvecklats en helt del sen förra gången vi var på semester.
jag fick ven ta del av ett par nya foto tidningar och jag lärde mig mycket genom att läsa dom.
n¨ågot jag inte får glömma är att jag köpte mina glitter skor ;)
oktober var en bra månad med mycket bra bilder!



November: min födelsedag = pengar och det betyder att jag kommer köpa något nytt. jag gick in ch kollade lite på blocket ch sökte på nikon och såg direkt en d300 för 4000. jag mejla direkt och några dagar senare köpte jag den puddingen. ag är verklugen kär i den och efter att jag köpt den har jag börjat fota ännu mer manuellt eftersom att nikon d300 inte har något auto läge.
jag fick även med ett nytt objektiv och jag sålde min nikon d3100.
jag fick ett vidvinkel objektiv som jag erkligen inte ångrar att jag köpt. det är verkligen bra och man får med så mcyket mer än vad man får på mitt 40mm. nacdelen är väl att där inte finns så stora bländartal.



 
jag hade nu lärt känna min nya kamera. kanke inte helt men en hel del. jag lär mig fortfarande men.
denna månaden blev det väldigt fina bilder. jag vet nu hur man hanskas med photoshop och hur man får till de rätta instllningarna. ag använde mitt nya objektiv och testade nya saker. bilden ovan är bara en 10 del av alla bildr ja tagit i december. jag har tagit väldigt många bilder och jag är väldigt nöjd med många och jag är kär i min kamera.


jag har utvecklats mycket. det aknske inet syns jätte mcyket för er men jag känner det och det känns bra. man kan se de en del på mina bilder och man kan även se det på mina blogg inlägg.

jag är helt självlärd. jag har sutit och googlat om allt jag har lärt mig. jag har aldrig gått en kurs eller liknande. jag går inte någon media linje. det ända jag använt mig av är google. och jag är rätt stolt över mig själv!
 
 
 
 




Kommentarer
Heart Amanda Cleréus

låter som ett härligt år!

Svar: det har det varit! :)
rebecca nordberg

2012-12-31 @ 12:51:55
URL: http://amandaclereus.blo.gg/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin