Personlig meny

 
En tjej undrade om jag kunde göra ett inlägg om hur jag gjorde mina underrubriker i menyn. alltså att jag har rubriker under kategorierna. (mina rubriker är Fototgrafier, Allmänt och Tips.) 
Så nu hade jag tänt göra det. De är lite klöddigt men om det är något som ni inte förstår eller om något går fel så är det bara till att skicka en kommentar till mig så ska jag se om jag kan hjälpa dig. Nu kör vi. 
 
 
1. Gå in i kodmallen och leta upp kodraden som ser ut såhär: <div class="nav"> 
 
2. Under den kodraden ska du nu skapa din meny. Klistra in allt som jag säger under den kodraden.
 
3. Klistra in: <div class="navheader">Din rubrik</div><br /> under kodraden och byt ut Din rubrik mot vad du vill rubriken ska ha för namn. 
 
4. Nu ska vi gör länkarna som ska vara under rubriken, alltså kategorierna du vill ha där under. 
 
5. Gå in på din blogg och klicka på valfri kategori, tillexempel allmänt och kopiera adressen i adress fältet. (Adressen till din blogg, alltså) det är nämligen den länken du ska använda dig av för att göra en kategori. 
 
6. Gå nu tillbaka till din kodmallen och klistra in denna: <a href="länkadressen">Den klickbara länken</a><br> koden under den förra koden vi klistra in.
 
7. Där det står Länkadressen ska du klistra in den adressen du kopierade innan från din blogg och där det står Den klickbara länken ska du skriva vad du vill att kategorin ska heta ex, bloggtips.
 
8. Nu har du gjort en underrubrik med en kategori under. För att få fler kategorier under lägger du bara till fler koder och gör om samma sak igen.
 
9. När du är klar måste du ta bort en kod som ser ut såhär:

<div class="navheader">Kategorier</div>
   <ul>
     <tag:categorylist>
        <li><a href="${CategoryLink}">${CategoryName}</a></li>
       </tag:categorylist>
   </ul>
 
om du inte tar bort den så får du dubbla kategorier. Men se till att du BARA tar bort den och inget annat.
 
10. Nu när du är klar så måste du göra samma sak i alla kodmallar. inlägg, arkiv, kategorier och framsidan. Det kan du göra genom att kopiera det du nyss har gjort och klistra in under: <div class="nav"> i de andra kodmallarna också. 
 
 
 
Om du har fått problem eller om det ser konstigt ut så kontakta mig antingen i kommentarer elelr via mejl. Jag svarar snabbt.
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin