sätt upp mål för din blogg

 
Många verkar tycka om mina små tips jag har på bloggen ibland och inlägget om bloggtorka var verkligen populärt! Om ni vill se det inlägget så klicka bara på TIPS i menyn. (Jag är medveten om att mina katogorier är kaos men jag hade tänkt fixa de om några dagar)

Nu hade jag tänkt göra ännu ett tips och det tänkte jag kalla "sätt upp mål för din blogg" det är inget långt tips men dte är något jag verkligen tycker är viktigt! Så nu kör vi.
 
Vad för mål? - Det kan vara precis vad som helst. Unika läsare, sidvisningar, inlägg om dagen eller hur många kommentarer du får. Ett av mina mål är att få minst 100 unika läsare varje dag och det klarar jag just nu så jag funderar på att höja mitt mål till 150 unika om dagen. 
Känner några som har som mål att blogga minst en gång om dagen och det är ett bar tips för er som har svårt att hålla igång bloggandet. Sätt upp dina mål och skriv ner dom!
 
Varför? - Om man sätter upp mål för sin blogg så blir det mycket lättare att blogga och roligare. Man kämpar nästan lite och det blir lite som en sporre att gå in på bloggen för att nå sitt mål. Att ha mål på bloggen kan också göra bloggen populärare och större. För efter ett tag kommer du ha klarat ditt mål och då måste du höja målet så du får lite utmaning och då kan du få fler läsare.
 
Rimliga mål - Att sätta för höga mål är inte bra. Om du vet att du brukar ha 50 läsare om dagen så sätt inte ett mål på att du ska ha 200 läsare om dagen för det kommer ta lång tid att uppnå och du kommer antagligen sluta kämpa efter ett tag. 
Börja med att sätta ett lägre mål som till exempel, om du har 50 läsare om dagen så kan du sätta som mål att du ska ha 70 läsare om dagen och när du har haft 70 läsare i några dagar så höjer du målet till kanske 90, osv. 




Kommentarer
Heart Carro - trebarns mamman på Gran Canaria!

Åh va snygga leggings!

Svar: tack så mycket :D
rebecca nordberg

2013-04-09 @ 18:55:17
URL: http://carrosungar.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin