Hur jag tycker att en fotoblogg bör vara

 
Jag tänkte skriva ett litet inlägg som handlar om vad jag tycker en fotoblogg ska bestå av och hur den bör se ut. Men kom ihåg: detta är bara vad jag tycker och era bloggar är inte dåliga för att de inte passar in på vad jag skriver i detta inlägget, absolut inte!
 
Designen
Jag tycker att det är rätt viktigt för en fotoblogg att designen är fin och fräch. Fina bilder i headern och en meny som är lätt att hitta i. En annan sak som kan vara bra (som inte jag har) är att ha kategorier inom foto. Att man till exempel har en underrubrik som heter FOTOGRAFIER och under den ser man fler rukriker som till exempel djur, natur, porträtt, makro eller annat. Jag hoppas ni förstår vad jag menar!
 
Headern
Det är något som verkligen kan göra så du får fler läsare eller att läsarna stannar kvar hos din blogg. Har du många fina bilder i en header blir läsarna intressanta och fortsätter läsa din blogg. Så om du inte själv har tillgång till ett program där du kan göra en header bör du fråga efter någon annans hjälp.
PS. Bilderna i headern ska vara tagna av dig själv så läsarna inte får falska förhoppningar.
 
Inläggen
I en fotoblogg bör varje inlägg innehålla minst en bild annars tycker inte jag att man kan kalla det för en foto blogg. Man bör också ha nya bilder nästan hela tiden så att läsarna får något nytt att titta på. 
Texten i inlägget är också viktig, precis som i alla andra bloggar. Man bör stava rätt och helst inte använda smileysar i sina inlägg. Men det viktigaste är såklart, BILDERNA.
 
Inlägg om fotografering
Detta är något som jag nästan alltid är ute efter och det är något som jag tycker är roligast att läsa på en blogg. Saker som handlar om fotografering och kanske tips om hur man får en bättre bild eller liknande. Det kan också vara roligt att se före/efter bilder på hur man har redigerat en bild. Så om du inte har det på din blogg. bör du fixa de. 
Skriv något enkelt tips om hur du till exempel gör när du fotar porträtt. det är det fotoitresserade vill läsa om!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin