lista

 
Systemkamera eller kompaktkamera? Systemkamera.
Vad har du för kamera? Nikon d300
Fotar du med Raw eller JPEG? JPEG.
I vilka lägen fotar du? Manuellt mest, men även A och S ibland.
Vad är roligast att fotografera? självporträtt, de har kommit på senaste tiden.
Hur många objektiv har du? fyra.
Föredrar du fasta eller zoom objektiv? Fasta, de ger bättre skärpa och bättre skärpedjup.
Har du tappat bort något objektivlock? Nej.
Vad blir ditt nästa inköp? Reflexskärm.
Har kameran något namn? Nej det har den inte.
 
BILDBEHANDLING  
Vad har du för photoshop? Adobe Photoshop CS5
Hur redigerar du en bild? Det är olika ifrån vad bilden behöver. oftast kurvor, nivåer, färger och skärpa
Vilket format sparar du i? Jag borde spara i PNG men JPEG blir det för de är snabbare..
 
ÖVRIGT 
Har du varit på något fotouppdrag?  ja, jag har fotat ett bröllop, om det räknas som fotouppdrag.
Har du sålt bilder? ja.
Vad blir ditt nästa fotouppdrag? Inget planerat.
Kommer folk fram till dig och frågar om du säljer bilder? Nej..
Nu är det sista frågan, tycker du att du är en bra fotograf? Ja, jag har utvecklast mycket på senaste tiden men man kan alltid bli bättre.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin