tips vid bloggtorka

 
Det finns stunder då man verkligen får en såkallad "bloggtorka" det är när man inte har något att skriva om och tappar all insperation för fotning. 
Jag har inte har inte haft det på länge men sist jag hade det så låg min kamera på hyllan och jag bloggade max två gånger i veckan.. vill aldrg att det ska hända igen så jag har kommit på små tips man kan använda sig av för att inte få eller om mn har bloggtorka.
 
1. Skriv om saker du gillar att läsa på andra bloggar. Jag har börjat göra det på senaste tiden. Som till exempel detta inlägget. Jag gillar själv att läsa fototips, tips och se hur andra redigerar bilder så jag har själv börjat blogga om det. Så om du känner att du inte skriver om något intressant, läs runder på andra bloggar och se vad du tycker om att läsa och börja blogga om det.
 
2. Skriv ner dina ideer. Så fort jag kommer på något jag vill göra ett blogginlägg om så skriver jag ner det så jag inte glömmer bort det. Just nu har jag e lång lista med inlägg jag ska göra. Men ett tips är att inte göra alla inlägg på en gång utan spara dom så att du har på lager.
 
3. Förberädd inlägg. Om du är en person som ofta får bloggtorka kan du göra några inlägg i förväg. Så att om du någon dag känner att NUU, nu är jag taggad på att skriva inlägg så kan du göra några intressanta inlägg och sedan spara dom som utkast. När du sedan någon dag inte känner för att blogga kan du lägga ut det inlägget så blir det inte så tomt i bloggen.
 
4. Du ska tycka att det är roligt att blogga. Om du inte gör det är det inte kul att läsa din blogg heller. Om du inte alls är på g för att blogga eller om det kanske händer något i ditt liv just nu som gör att du inte riktigt kan fokusera på att blogga borde du ta en bloggpaus. Skriv ett inlägg där det står att du tar en liten paus men snart är tillbaka på bloggen igen.
 
5. Gör en 20 dagars lista. Jag har själv försökt mig på detta någon gång men dte funkade inte för mig. Jag glömde bort listan och gjorde aldrig klart hela. Men det funkar säkert för vissa så ville ha med det här vid dessa tipsen. 
En 20 dagars lista går ut på att man lägger ut ett inlägg varje dag som har en speciell kategori. 




Kommentarer
Heart Ida

Jättefin blogg, älskar dina bilder :)

Svar: tack du. snällt :) <3
rebecca nordberg

2013-03-27 @ 17:04:05
URL: http://nikonsaklick.blogg.se
Heart W I L M A S T E N L U N D - [Fotoblogg]

Vilka bra tips!! Och sjukt snygg blogg!!

Svar: tack så himla mycket tjejen :) kul att det gillas
rebecca nordberg

2013-03-27 @ 19:33:38
URL: http://wilmastenlund.blogg.se
Heart Isabelle

Tack för tipsen:)
Du har sååå fin blogg:)

Svar: kul att du gillar tipset :)tack så mycket!
rebecca nordberg

2013-04-01 @ 19:03:48
URL: http://dei.bloggplatsen.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin