alla svar från frågestunden

nu tänker jag ge er svaren på frågestunden. de va många frågor som kom in och jag hade först tänk göra det i två delar för att inlägget inte skulle bli för långt men jag struntade i det och svarade på allt på en gång. så här jag ni svaren. kommentera om det är något ni undrar.
 
Vad använder du för program att göra dina designer i?
När jag gör designer så gör jag det i en testblogg men om du menade mina headers så gör jag dom i photoshop cs5.
 
Vad älskar du att göra mest av allt?
Jag älskar att fotografera och vara med min vackra pojkvän.

Hur länge har du haft din blogg?
Denna bloggen har jag snart haft i ett halvt år. Men har haft andra bloggar innan denna så jag har bloggat i kanske tre år plus lite uppehåll.

Favvo mat?
Min favorit mat är nog antingen Mcdonalds eller tacos.. eller ja.. jag vet inte. Älskar all mat!
 
 
Om du åkte till en öde ö, vad skulle du ta med dig?
Jag skulle ta med mig min dator, mobil och min pojkvän eller någon annan rolig person!

Vad är det första du gör när du kommer hem från skolan?
Jag brukar ta något att äta och sätta mig vid datorn och antingen plugga eller bara tittar runder på internet. 

Vad skulle du inte klara dig utan på en dag?
Dator, mobil eller mat. Haha som sagt, jag älskar mat.


Varför började du fotografera?
Jadu, då gör jag ett långt svar kort. Jag har nog alltid gillat att ta bilder. Började med en liten digital kamera och tyckte det var väldigt ul och fortsatte att uppgradera mig. 
 
Var hittar du dina bakgrunder som du har på din blogg?
Vissa gör jag helt själv men denna bakgrunden har jag lånat hos bloggstyle.
 
Vad kostade din kamera?
Kameran jag har just var beggagnad och jag köpte den för ca 5000 tusen. jag tror att den kostar ca 8000 som ny.
 
Hur länge har du haft den?
Jag har haft min kamera i ungefär lika länge som jag har haft denna bloggen.
 
När började ditt fotointresse?
Det började väl ganska tidigt, kanske i sexan. Då fotade jag med mina föräldrars digital kamera.
 
Tycker du själv att du fotar "bra" eller är du självkritisk?
Iblnad kan jag säga "jävlar vilken bra bild jag fick till" och vara väldigt nöjd men ibland är det tvärt om. Jag tycker väl att jag fotar bra ibland.
 
Hur brukar du redigera dina bilder annat än att ljusa upp dom, lägger du på någon slags 'toning'?
Jag redigerar alla bilder olika men grunden brukar vara. curves, brightness, color, curves (ändrar färger) och sen lägger jag på lite mer skärpa. Kan visa i ett inlägg senare hur jag gör.
 
Vad fick dig att börja blogga?
Jag ville visa upp alla mina bilder och veta mer vad andra tyckte om dom.
 
Sminkar du dig själv när du tar självporträtt?
Ja, jag sminkar mig själv. Lite kreativt tycker jag!
 
Hur får du alla bra ideer till självporträtt?
Jag hittar på mycket själv men tar även inspo från andra och gör det till mitt egna.
 
Vad gillar du mest att fota?
Porträtt eller självporträtt just nu.
Vad är ditt favorit objektiv?
Nikon 40mm macro, använder de alltid.
 
Har du bra tips på att fota djur som rör sig mycket, som hundar och katter?
Använd en hög slutarid! Det gör så att kameran trycker av fort och tar bilden snabbt så att rörelsen i bilden fryser till.


Vad är din favoritbild?
Har så många men just nu är det denna:

Bra redigeringstips?
Ljusa upp dina bilder och ändra lite bland färgerna, mitt tips till er!
 
Berätta om ett minne som alltid får dig att le. 
Första gången jag träffade min pojkvän, jag ler alltid när jag tänker på det.
 
Berätta en hemlighet så att dina kära bloggläsare kan lära känna dig bättre
Vet inte vad de skulle vara för helighet.. jag kanske kommer på någon senare.
 
Visa några av dina bilder som du är mest stolt över.
Det bilder jag är mest stol över är bilderna jag har i min header.
 
Vad har du för kamera?
Jag har en nikon d300 och älskar den verkligen.
 
Dröm objektiv?
Antingen nikon 70-200 eller nikon 17-55, skulle verkligen bli glad om de blir mina någon gång.
 
Vad fotar du med för inställningar?
Det beror helt på vad jag ska fota men min kamera står oftast på A-läget.
 
Vad eller vilka är dina bästa fototips respektive redigeringstips?
Fototips kan du se i min meny och den andra frågar har jag svarat på innan!
 




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin