beautiful like diamonds in the sky

 
hej alla!
 
nu hade jag tänkt börja blogga här. lite bättre bloggning på denna bloggen än vad de va på den andra hoppas jag!
jag sa att jag skulle ut och fota nu i veckan men det blir nog inte av. jag måste plugga till en massa prov som jag har i skolan.. men jag fotar så fort jag får tid till det!
 
nu ska jag snart mot skolan och jag tänkte att jag ger er ett fototips.
 
om du är nybörjare och vill kunna fota olika spoter. 
och när du har fotat innan så tycker du att bilderna blir helt suddiga för att de rör sig för fort?
det har jag varit med om iaf. 
jag fotar simning. och i början innan jag visste min kamera riktigt så blev mina bilder också väldigt suddiga.
men ställ i kameran på S för då kan du bestämma slutartiden själv.
med slutar tiden menas att du bestämmer hur fort det ska gå innan kameran tar bilden.
när du ställer in kameran på S så bestämmer kameran automatiskt in alla andra inställningar.
för att få kameran att ta bilder snabbt så kan du skruva på den lilla ratten som finns på kameran så ser du att det ändras tal på skärmen. det talet som ändras ska bli ca 200. du får testa dig fram så märker du hur fort bilden tas!
 
 
 
hoppas det var ett tips sm hjälpte er sport fotografer.
nu ska jag mot skolan. ha det bra sålänge!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin