Tips - Vad ska jag fotografera?

Jag har ofta varit i denna situationen då man inte vet riktigt vad man ska fota och har verkligen ingen inspo för att fota något alls. Så nu tänkte jag hjälpa er som sitter och känner såhär just nu med lite tips som jag har samlat ihop med hjälp av min hjärna! Hoppas det hjälper er att komma igång med fotandet igen!
 
 
 
1. Detta är det bästa tipset (enligt mig). Ta fram din kamera, ett stativ och en självutlösare och settt igång att ta självporträtt. Det är väldigt roligt att göra olika ansiktsuttryck och possitioner. Man utvecklas även som fotograf genom att ta självporträtt.
 
 
 
2. Fota ditt mellanmål eller bara en mumsig middag. Det är väldigt kul att placera ut maten och jag själv gillar att läsa andra bloggar med bilder på mat på! man blir så sugen.
 
 
 
3. Gå ut en runda eller åk någonstans med ditt syskon eller kanske ditt husdjur. Fota lite bilder medans dom leker.
 
 
 
4. Träffa en kompis och ha en lite photoshoot. Du får både lite sällskap och många nya snygga bilder. Både på dig och din kompis.
 
 
 
5. Fota vattendroppar. Detta kan verkligen slå ihjäl tid om man har tråkigt. Det är väldigt kul och man kan hålla på i evigheter och mixtra och fixa!
 
 
 
6. Gå ut i din stad eller åk någonstans där du vet att det är fint och ta en liten fotorunda! var ju i lund i måndags och jag hade väldigt mysigt och trevligt i vårsolen med emelie.
 
 
 
7. Detta är inget som jag själv har gjort men jag har läst på andra bloggar som tipsar att man kan göra detta. Ta ett fota varje timme. det kan vara kul och det är något jag ska testa!
 




Kommentarer
Heart claudia

Jättebra tips! :D Kolla in mina svar på frågestund del 1, du är emd som min favoritblogg :)

Svar: av, gud vad gulligt, tackar! :D <3
rebecca nordberg

2013-04-03 @ 16:24:04
URL: http://claudiasfoto.blogg.se
Heart Moa

Hej, jääättefin blogg!
Jo, undrar om du gör gratis designer?
Jag skulle gärna vilja 'ha' din design som grund men ändra header, Bakgrund, inläggrubrikrstypsnitt å massa andra grejjer så att dom inte ser likadana ut.
Om det är möjligt för dig att ge mig din design så kan du kontakta mig på lin mejl som står där uppe.
Såklart får det stå att det är du som har gjort designen osv :)
Glad för något slags svar

Svar: jag gör inte gratis designer. jag tar betalt mellan 100-250 kronor per design och jag vill inte ge ut min design till dig för jag vill ha en unik design men det är kul att du gillar den :)ha en bra dag.
rebecca nordberg

2013-04-03 @ 18:17:23
Heart LIENE

Jättekul tips :)
älskar matbilder, lol.

Svar: då är vi ju två :D
rebecca nordberg

2013-04-03 @ 18:36:04
URL: http://lifefromwithin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin