kopplingsring och omvandlingsring

 
jag har haft ett litet samarbete med kamda.se och det har gått väldigt bra. jag hade en fototävling och kommer ha en till inom en snar framtid. tack kamda!

Jag själv tycker att kamda.se är en jättebra sida. har tänkt att beställa där ifrån ett bra tag men är för snål.. hihi. men kamda.se är faktikst väldigt billiga och har mycket bra saker.
 
något som många vill fota och många är intresserade av är macrofotografering. alla kanske inte har råd med ett macro objektiv. själv har jag ett macro objektiv och älskar att fota macro. men för er som vill komma undan lite billigare finns det två alternativ hos kamda.se som jag gillar.
 
omvandlingsringar. det är en liten ring som placeras på objektivets framsida och sedan vänder man objektivet bak och fram och fäster det alltså på fel håll. Det är lite svårt att förklara men ni förstår säkert annars får ni fråga i en kommentar. men detta ger alltså objektivet en högre förstoringsgrad.
 
kopplingsringar denna ring kopplar man på objektivets framsida. man kan sedan koppla på ett annat objektiv på den ringen font mot font. alltså framsidan på det ena objektivet mot framsidan på det andra.
 
klicka på länkarna för att komma till sidan och köpa dig en egen ring!




Kommentarer
Heart EVELINA - art & photos

sv; konstigt :o men jag prova skicka igen :)

Svar: fortfarande ingenting :)
rebecca nordberg

2013-05-15 @ 11:26:08
URL: http://faithfully.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin