hur fotar jag bubblorna på skivan

jag tänke nu berätta hur jag gjorde dessa och dessa bilderna. det är verkligen inget som är svårt att göra så jag tycker att alla ska ta upp sin kamera ur lådan och prova!
 
 
det första man behöver är en kolsyrad dryck. det ska helst vara bubbelvatten eftersom att man vill gärna ha en genomskinlig dryck.
ta gärna en dryck som har väldigt mycket kolsyra. (det är kolsyran som bildar bubblorna i droppen på skivan) ju mer kolsyra där är i drickan ju bubbligare blir det!
 
 
nu behöver du en skiva som du ska lägga dropparna på. man kan säert lägga dropparna på vad som helst men jag valde att lägga dte på en skiva så att ljuset reflekteras i skivan och det blir så fina färger.
det kan vara vilken skiva som helst. den går inte sönder om man tar vatten på den.
 
nu är det bara til att göra lite droppar på skivan och ta lite bilder. 
det kan vara en fördel om man är vid ett fönster eller har en annan ljuskälla. det blir mycket finare då tycker jag!
hoppas de blir några bra bilder och om ni undrar något är det bara till att fråga!




Kommentarer
Heart Alexandra

Jättefin blogg och va fin design! Roligt med tips också :)

Svar: tack så mycket, din blogg är också jätte fin!vad roligt att du gillar mina tips :)
rebecca nordberg

2013-01-24 @ 18:03:44
URL: http://alexiias.devote.se
Heart Mathilda - PHOTOGRAPHS

sv: Åh tack så hemskt mycket! :)

Svar: så lite så! :d
rebecca nordberg

2013-01-24 @ 18:19:37
URL: http://bymathilda.se
Heart Sandra

Coolt! Vad smart :p :D <3

Svar: jadå. tack så mycket :d <3
rebecca nordberg

2013-01-25 @ 22:33:07
URL: http://splinky.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin