Tre viktiga saker inom foto

 
1. våga testa. testar man inte vet man inte om det blir bra eller inte. man måste våga misslyckas för att lyckas. man lär sig alltid av sina misstag inom foto. om man har tagit en bild som inte blev så bra tycker jag alltid att man ska fundera på varför den inte blir bra och göra det bättre nästa gång!
 
2. kunna hantera sin kamera. om man inte kan hantera sin kamera kan man aldrig ta dom bilderna man vill ha. att kunna sin kamera och alla knappar är A.O. man ska aldrig använda auto läget och man ska helst använda manuella inställningar men de halv manuella går också bra. om en bild blir fel är det inte kameran fel, den är inte för dålig, det är fotografens fel.
 
3. ha intresset. om amn inte har ett starkt intresse för foto blir det ingabra bilder. man måste ha passion för det man gör så det blir känslor i bilderna. ju mer intresse man har ju mer lär man sig och ju bättre blir bilderna. jag har lärt mig allt jag kan om min nikon d300 genom att läsa på internet och i tidningar. det är något jag rekomenderar!




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihÂg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
TILLBAKA TILL STARTSIDAN




Är en tjej på 16 år som älskar att fotografera
och nu vill jag dela med mig av mina bilder
hoppas du gillar det du ser.

jag fotar med en nikon d300
läs om mn kamerautrustning här


Follow on Bloglovin